~ P.e.L.a.N.g.i ~

Pelangi merupakan fenomena optik & meteorologi yang menghasilkan spektrum cahaya (hampir) selanjar di langit apabila matahari bersinar semasa hujan turun. ia merupakan satu lengkung yang berwarna warni...Tujuh warna pelangi yang sangat cantik yang dapat dilihat adalah merah, jingga, kuning, hijau, biru, indigo dan ungu.

Pelangi terhasil apabila cahaya terbias melalui titik air di udara. Jadi kita akan selalu dapat lihat pelangi selepas hujan.




Mengapa saya cerita tentang pelangi....Pagi yang aman, saya dapat lihat pelangi dengan jelas nya semasa saya dalam perjalanan ke tempat kerja...saya sangat seronok & tenang melihat keindahan pelangi...semoga hari-hari saya yang mendatang seceria pelangi pagi... :)

beezz : menarilah & terus tertawa walau dunia x seindah surga bersyukurlah pada yang kuasa cinta kita di dunia selamanya. . .

2 comments:

racYnc said...

lirik laskar pelangi kan....da lama xtengok pelangi..hehe

SakuraBeezz said...

pagi tadi nampak dengan jelas...terus tersenyum...seronok dpt tgk pelangi.... :)